Türkiye’ye ‘kurumsal itibar’ kavramını getiren, Orsa Stratejik İletişim Kurucu Başkanı Salim Kadıbeşegil Yaşar Üniversitesi’ne konuk oldu.
İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen konferansta, yeni dünya düzeninde itibar yönetiminin önemi, sürdürülebilir sosyal sorumluluk, etik ticaret ve tüketim toplumu konuları tartışıldı.
Bireyler de küreselleşiyor
Bilinçlenmeyle birlikte bireylerin küreselleştiğini ve yeni bireylerin oyunun yeni oyuncuları olarak kuralları değiştirmekte kararlı olduğunu açıklayan Kadıbeşegil, etik ticaret konusunda da detaylı bilgiler verdi. Kadıbeşegil, “Günümüzde çok uluslu firmalar ticarette sadece ürünün fiyatına ve kalitesine değil, aynı zamanda hangi şartlar altında üretildiğine de dikkat etmektedirler. Ticaret yapılacak firmanın, sosyal sorumluluk projeleri, etiğe verdiği önem, insan hakları, çocuk işçi çalıştırılması gibi faktörler göz önünde bulundurulmaktadır” diye konuştu.
Ayak uyduramayanın ömrü kısa
İtibar yönetiminin yalnızca medya ilişkileri ile sınırlı kalmaması gerektiğini, sosyal sorumluluk, etik, insan hakları gibi temel başlıklar altında yürütüldüğü takdirde başarılı olunacağını belirten Kadıbeşegil, değişime ayak uyduramayan kurumların ömrünün azalacağını söyledi. İtibar yönetimi sürecinde etik olmak, şeffaflık, hesap verebilirlik ve sürdürülebilirliğin esas alınmasının altını çizen Kadıbeşegil, başarının bu etkenlerle birlikte kazanılacağını ifade etti.
Kariyer planlaması önemli
Konferansa katılan genç halkla ilişkilercilere de kariyer planlaması konusunda öğüt veren Kadıbeşegil, uzmanlaşma ve pratik tecrübenin önemine değindi. Kadıbeşegil, “Halkla ilişkiler, bünyesinde onlarca uzmanlığı barındıran bir şemsiyedir. Sizler, zamanı doğru değerlendirerek kendinizi ilgi duyduğunuz alanda geliştirmeli ve o konuda uzmanlaşmalısınız” dedi.