Nöropazarlama ile ikna

Tüketiciyi iknada yeni yöntem: Nöropazarlama

 Tüketici davranışları artık yapay zeka ile takip ediliyor, markalar, insan beyni ne düşünüyorsa ona göre ne alacağını analiz eden ‘Nöropazarlama’ ile satışlarını artırmayı hedefliyor.  Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, “Yapay zeka, tüketici davranışlarını ve eğilimlerini yüzde 95’lik doğruluk payıyla veriyor.” dedi.

Yaşar Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman (INTF) Topluluğu, ‘Pazarlama Arenasında Bilgi Paylaşımı’ temalı “Marketing Mavericks” etkinliğine ev sahipliği yaptı. Selçuk Yaşar Kampüsü’nde düzenlenen etkinlikte Neuro-mar Nöropazarlama ve İletişim Danışmanlığı kurucusu ve Neurons Inc’ın Türkiye ve Ortadoğu temsilcisi Seda Genç, Mitsubishi Elektrik Türkiye Klima Sistemleri Üretim A.Ş’den İnsan Kaynakları Sorumlusu İlayda Buse Çelik ile Planlama ve Pazarlama Şefi Volkan Zenger, Kentkart Pazarlama Müdürü Dr. Volkan Şen ve Pınar Entegre Et Küresel Pazarlama Müdürü Dr. Fevzi Gökaliler, gençlerle bir araya geldi.

‘PAZARLAMA DÜNYASI DEĞİŞİYOR’

Yaşar Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatma Dilvin Taşkın Yeşilova, “Son dönemde küreselleşmenin ardından teknolojide yaşanan yeni devrimlerle birlikte pazarlama dünyasında da her şey çok hızlı şekilde değişiyor. Veri analitiği ve büyük datanın kullanılmasıyla birlikte işlerin çok hızlı bir şekilde dönüşüme girdiğini görüyoruz. Hayatımızın önemli bir parçası haline gelen sosyal medya uygulamaları var. Pazarlama sektörü çalışanları mesajları tüketiciye doğru iletme konusunda ciddi bir rekabet içinde.” dedi.

Prof. Dr. Fatma Dilvin Taşkın Yeşilova-Yaşar Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölüm Başkanı

‘NÖROPAZARLAMA FARK YARATIYOR’

Tüketici davranışları ve ardında yatan nedenleri anlamaya çalıştıklarını belirten Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, “Bu yöntemle tüketicilerin bir reklam ve pazarlama mesajına maruz kaldıklarında beynin, uyaranlara nasıl tepki verdiğini ölçümlüyoruz. Elde ettiğimiz ölçümlemeleri de pazarlama iletişim stratejilerine döküyoruz. Pazarlamanın olduğu her alanda nöropazarlama çalışması yürütebiliyoruz. Tüketicilerin alışveriş tercihlerini soru sorarak açığa çıkaramayız. Bilinçli olarak verdiğimiz cevaplar yanıltıcı olabilir. Nöropazarlamanın fark yarattığı nokta burada. Beynimizden elde ettiğimiz tepkiler daha gerçekçi. İnsanlar hissettiklerini düşünmüyor. Düşündüklerini söylemiyor ve söylediklerini yapmıyor. İnsanların düşündükleri, söyledikleri ve yaptıkları arasında fark vardır.” dedi.

Seda Genç-Nöropazarlama Danışmanı

‘YÜZDE 95 KESİN SONUÇ’

Genç, şunları söyledi: “Yapay zeka ile analiz yapıyoruz, dikkat çeken yerleri bize veriyor. Sonrasında iyileştirmeleri yaptıktan sonra ciddi bir dikkat çekme oranı alabiliyoruz. Ürün tüketicinin ilgisini çekmiyorsa satın alma niyeti yaratmaz. Ürün tanıtımında köklü bir değişiklik yaparsanız etkili olmaz, eskisine çok benzerse de etki yaratmaz,  dengesini bulmak gerek. İşte ölçümleme yaparak bu dengeye ulaşabiliyoruz. Yapay zekanın verdiği sonuçlar, yüzde 95 güvenilirliğe sahip.”

Yaşar Üniversitesi INTF Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bengisu Tekelioğlu

Yaşar Üniversitesi INTF Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bengisu Tekelioğlu, “Bizi profesyonel hayata hazırlayan üniversitemizin çatısı altında bu etkinliği gerçekleştirmenin mutluluğu içerisindeyiz. Bu etkinlik için çaba sarf eden değerli ekip arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum.” diye konuştu.

DENEYİMLER PAYLAŞILDI

Etkinliğin devamında ise Mitsubishi Elektrik Türkiye Klima Sistemleri Üretim A.Ş’den İnsan Kaynakları Sorumlusu İlayda Buse Çelik, öğrencilerle staj ve kariyer fırsatları paylaşırken aynı firmanın Planlama ve Pazarlama Şefi Volkan Zenger, gençlere satış tahminlemesine yönelik pazarlama stratejilerini anlattı. Kentkart Pazarlama Müdürü Dr. Volkan Şen, firmasının globalleşme sürecini paylaştı. Son olarak ise pazarlamanın geliştirilmesindeki sürekliliğe vurgu yapan Pınar Entegre Et Küresel Pazarlama Müdürü Dr. Fevzi Gökaliler, sektördeki dünya trendlerinin takip edilmesi gerektiğini anlattı.