‘Ayla bir rüyaydı, gerçek oldu’BACKSTAGE WITH ‘AYLA’

Türkiye’nin Oscar adayı, Oscar Akademisi’nin de ‘yabancı dilde en iyi film’ aday adayı Ayla’nın Genel Yapım Koordinatörü Erkan Gezginci, Yaşar Üniversitesi Film Tasarım Bölümü öğrencileri ile bir araya geldi. 27 Ekim’de vizyona girmesinin ardından kısa sürede yüz binlerce seyirciyi etkisi altına alan filmin çekim aşamalarını öğrencilerle paylaşan Erkan Gezginci, “Bu filmi hayata geçirmek bir yapımcı için en büyük rüyaydı, başta yönetmenimiz Can Ulkay olmak üzere tüm ekip bu rüyaya inandık” dedi.

 

Erkan Gezginci, Yaşar Üniversitesi Film Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Sevcan Sönmez ve öğrencilerle bir araya gelerek ‘sinema ve televizyonda yapımcılık’ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdi.

AYLA HIZLA BÜYÜYORDU,  BU YÜZDEN ÇEKİMLERİ HIZLANDIRDIK  

Hababam Sınıfı Askerde, Maskeli Beşler gibi filmlerin yanı sıra Ömre Bedel, İffet, İstanbul Sokakları gibi dizelerin yapım koordinatörlüğünü üstlenen Erkan Gezginci, Türk sinema tarihinin en yüksek bütçeli filmleri arasında gösterilen Ayla’nın çekimlerinin perde arkasını Yaşar Üniversitesi öğrencilerine anlattı. Ayla karakterini canlandıran çocuk oyuncu Kim Seol’un 40 oyuncu adayı arasından seçildiğini belirten Gezginci, “Çocuk Ayla’yı canlandıran Kim Seol çekimler esnasında bizi hiç zorlamadı diyebilirim. İletişimi kolay ve oyuncu kaprisi olmayan bir çocuk. Bu yüzden onunla çalışmak çok keyifliydi. Sadece bir dönem abisini çok özlediğini söyleyerek Kore’ye gitmek istediğini dile getirdi. Biz de onu kıramayarak abisini görmesini sağladık. Ancak tek zorluk Ayla’nın çekimler esnasında büyümeye devam etmesi oldu. Filmin çekimlerini tamamlamak tahminimizden uzun sürdü. Bu esnada Ayla’nın büyüdüğünü fark ederek, Ayla’yla olan çekimlerimizi hızlandırdık” dedi.

Ayla filminin Genel Yapım Koordinatörü aynı zamanda Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yüksek lisans eğitimi de alıyor.

HALK YAKIN TARİHİNE YOĞUN İLGİ GÖSTERİYOR

65 yıllık özlemi duygu dolu bir senaryoyla anlatan filmin başarısına ekip olarak inandıklarını ifade eden Gezginci, “Ayla gibi yüksek bütçeli filmlerin yapımcısı olmak kolay değil. Senaryonuzun ve ekibinizin güçlü olması gerekiyor. Ancak işin en başında Yapımcımız Mustafa Uslu’nun bir hayali, bir rüyası vardı. Başta yönetmenimiz Can Ulkay olmak üzere tüm ekip bu rüyaya inandık. Umuyorum ki Oscar adaylığı sonuçlarında da bu rüyamız gerçek olacak. Ayrıca bu filmle birlikte tekrar gördük ki Türk halkı yakın tarihini özellikle de yakın tarih savaşlarını sinemada görmek istiyor. Eminim ki yüksek bütçeyle çekilecek ve Kurtuluş Savaşı veya Çanakkale destanını anlatacak filmlere de ilgi çok yüksek olur. Ancak bu tip filmlerin devlet tarafından da desteklenmesi şart.” diye konuştu.

YILLAR SONRA AYNI ORTAM

Set ortamını ziyaret eden Koreli Ayla Kim Eunja’nın da ortamdan çok etkilendiğini dile getiren Erkan Gezginci, “Savaş sahneleri Hasdal Kışlası’nda gerçekleştirildi. Sete ziyarete gelen gerçek Ayla Kim Eunja, ortamdan oldukça etkilenerek, ‘Kore’deki kışlanın aynısını kurmuşsunuz. Kendimi tekrar o ortamda bulmuş gibi hissettim’ dedi. 1992 yılından bu yana bu sektörün içindeyim. Türk sinemasının geldiği nokta ve izleyiciye yaşattığı hisler beni çok mutlu ediyor. Daha da iyi işlere imza atılacaktır.” bilgisini verdi.  

EĞİTİMİNE YAŞAR’DA DEVAM EDİYOR

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yüksek lisans eğitimi alan Gezginci, “İşin pratiğinin yanı sıra teorisini öğrenmek de çok önemli. Meslek yaşantımda bunun çok faydasını görüyorum. Eğer sinema sektörünü geliştirmek istiyorsak bunun yolunun eğitimden geçtiğini unutmamalıyız. Doktora eğitimi almayı da planlıyorum” dedi. 

EN İYİ PROJE-KÜLTÜREL ATIF ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ

Kore Savaşı sırasında yaşanan gerçek bir hikayeyi anlatan Ayla Filmi, Türkiye-Güney Kore diplomatik ilişkilerinin başlamasının 60’ıncı yılı olan 2017 yılının Ekim ayında, Türkiye, Güney Kore, Azerbaycan, Avrupa ve Amerika’da eş zamanlı olarak vizyona girdi.  Ayla Filmi, 23 Mayıs 2017 tarihinde TAIK (Türkiye ABD İş Konseyi) tarafından Washington D.C’de düzenlenen bir törenle 2017 yılı En İyi Proje-Kültürel Atıf Ödülü’ne layık görüldü. 
 

  Erkan Gezginci, Production Manager of “Ayla: The Daughter of War” -Turkey’s submission for the Academy Award for Best Foreign Language Film- met with Asst. Prof. Sevcan Sönmez and students from Yaşar University’s Department of Film Design.

Erkan Gezginci, who is also doing his MA at Yaşar University’s Faculty of Communication, talked through with the students the backstage of ‘Ayla’, one of the highest budget movies of the Turkish cinema.

“LITTLE AYLA GREW UP FAST”

Stating that the child actress who played the character Ayla, Kim Seol, was chosen among forty candidate actresses, Gezginci also noted, “I can say that the shooting process with Kim Seol was smooth. It was easy to communicate with her, and she wasn’t a capricious actress. That’s why I really liked to work with her. The only request she made during this process was that she wanted to visit her brother in Korea as she missed him. So we didn’t want to refuse her request and allowed her to see her brother. However, the only difficulty was that Ayla continued to grow up throughout the shooting process. It took longer than we thought to complete the shooting. In the meantime, we speeded up the shooting with Ayla after seeing that the child actress was growing up fast.”

“THIS MOVIE WAS A DREAM THAT WE MADE COME TRUE”

Expressing that they were convinced from the very beginning that the movie was going to be a success because of its moving scenario that tells the story of sixty-five years of longing, Genzginci also said, “It is not an easy job to be the producer of high budget movies like Ayla. You have to have a strong scenario and a firm team. Our Producer Mustafa Uslu had that dream that he has wanted to make real since the very beginning. The whole team, particularly our Director Can Ulkay, believed in this dream. The results from our nomination for the Academy Awards will be another dimension where we will make our dream come true, I hope. Moreover, we have seen that the Turkish people want to see the contemporary history, especially the battles fought during this period of history, in movies.” 

KOREAN AYLA’S VISIT TO THE SET

Expressing that Korean Ayla Kim Eunja was impressed by the atmosphere she saw during her visit to the movie set, Gezginci continued saying: “The fighting scenes were shot at the Hasdal Barracks. Impressed by the set’s atmosphere, Kim Eunja also expressed that the movie set was exactly the same as the one in Korea during her visit to the set. She also said that the movie set took her back to the past. I have been working in this sector since 1992. The current state that the Turkish cinema has attained, as well as the feelings that its audience experience in its movies make me happy.”