‘Zirve 22’ öğrencilere ilham verdi

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu’nun düzenlediği ‘Zirve 22’ etkinliği kapsamında, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen şirketlerinden, alanında başarılı yöneticiler söyleşilere katıldı. Bu yılki konusu ‘Denge’ olan etkinliğe katılan öğrenciler, konuşmacıların verdiği kariyer tavsiyelerini dinledi, tecrübelerinden ilham aldı. 

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu’nun bu yıl 7. kez düzenlediği ‘Zirve 22’ etkinliği öğrenciler tarafından yoğun ilgiyle karşılandı. Selçuk Yaşar Kampüsü Konferans Salonu’nda gerçekleşen etkinlikte, her biri alanında uzman 10 konuşmacı, iki gün boyunca ‘Denge’ konusu çerçevesinde söyleşiler gerçekleştirdi. Kendileri için dengenin ne olduğunu anlatan konuşmacılar, öğrencilere kariyer önerilerinde bulunarak ilham verdi. Etkinlikte; Microsoft Orta Doğu ve Afrika Bakım Destek Çözümleri Grup Lideri Berna Yıldız, Boyner Giyim Dışı & Ayakkabı & Çanta Kategorileri Genel Müdür Yardımcısı Dilek Çağlayan Demirci, Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, CTech Bilişim Kurucu Ortağı ve Genel Müdür Yardımcısı Faruk Sarı, Havas İstanbul’un CEO’su Cüneyt Devrim,  Coca-Cola CCI Operasyonlar Üst Yöneticisi Tugay Keskin, L’Oréal Profesyonel Ürünler Genel Müdürü Volkan Yıldız, TIRPORT Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, Uzman Psikolog & Co-Psikodramatist Onur Gürsoy ve Fersan CEO ve İcra Kurulu Başkanı Gürhan Güven konuşmacı olarak yer aldı. Zirve 22 kapsamında, Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Can Güvenir bir atölye gerçekleştirdi. Etkinliğin devamında ise, 8 Mart Kadınlar Günü’nde ‘I’m Remarkable’ adlı atölye KAGİDER ortaklığında çevrim içi olarak gerçekleştirilecek. 

“DOĞAYA KATKI SAĞLADIĞINI SÖYLEYEN ŞİRKETLER DENETLENMELİ”

Firma bünyesindeki çalışanların yüzde 51’inin kadın yüzde 49’unun erkek olduğunu söyleyen L’Oréal Profesyonel Ürünler Genel Müdürü Volkan Yıldız, firmanın 2025’e kadar karbon nötr olmayı, 2030’a kadar ise kullanılan suyun yüzde 100’ünü geri dönüştürmeyi ve ambalajların tamamının biyo bazlı olmasını hedeflediklerini anlattı. Yıldız, şirketlerin iklim değişikliği konusunda söylediklerinin, neyi yapıp yapmadıklarının denetlenmesi gerektiğini belirterek, “Bazı şirketler aslında yapmadıkları gelişmeleri yapmış gibi tanıtımlar yaparak tüketicilere yanlış bilgi verebiliyor. Buna ‘Greenwashing’ diyoruz. Tüm ürünleri geri dönüştürerek kullandıklarını söylüyorlar, ama aslında yapmıyorlar. Doğaya katkı sağladıklarını söylüyorlar, taahhüt ediyorlar, ama kimse takip etmediğinden doğruluğu anlaşılmıyor. Bunun önüne ancak denetleme mekanizmalarıyla geçilebilir. Bağımsız denetleme şirketlerin firmaların hedeflerine uyup uymadığını görmek için sürekli denetleme yapması gerekiyor” dedi.

Volkan Yıldız-L’Oréal Profesyonel Ürünler Genel Müdürü

 Kendi şirketlerinde buna yönelik denetim mekanizmalarının olduğunu ve bağımsız denetleyici kuruluşlar tarafından sürekli kontrol edildiklerini ifade eden Yıldız, “Bizim Carbon Disclosure Project diye bir denetleyicimiz var. Karbon salınımı konusunda koyduğumuz hedefler doğrultusunda fabrikaları inceliyorlar, ne kadarını gerçekleştirdiğimize bakıyorlar. Birleşmiş Milletler’in bir alt kuruluşu bununla ilgili rapor yayınlıyor. EQ Lab var, o da kadın-erkek dengesini ya da dezavantajlı kişilerin iş yerinde eşit değerlendirildiğinden, aynı işte çalışan kadın ve erkeklerin aynı parayı aldığını denetliyor. Türkiye’de bir eksik var. Herkes bir şey söylüyor, ama denetleyiciler yok. Ticaret odalarının, meslek örgütlerinin bu konuda baskı yaratması lazım” diye konuştu.

Gürkan Hekimoğlu-Pınar Süt Genel Müdürü

GENÇLERE TAVSİYELER

Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu öğrencilere tavsiyelerde bulunarak, “İş hayatında herkesi dinleyin. Herkesten farklı fikirler edinebilirsiniz. Ben her zaman stajyerlere en az 1 saatimi ayırdım. Soru sormayan kimseyi işe almadım. Hayatı hep sorgulamanız lazım. Bilimi kullanıp ve birlik olursak başarı arkasından gelir” dedi. Pınar Süt olarak, Avrupa Birliği tescilli bir paketleme makinesi ürettiklerini, Siemens’le enerji verimliliği ile ilgili bir modelleme üzerine çalıştıklarını söyleyen Hekimoğlu, değişen dünyada teknolojik gelişmelerin sürekli takip edilmesi gerektiğini bu sayede şirketlerin geri kalmadığını belirtti.