Bedük Yaşarlı gençlerle buluştu

Elektronik müziğin Türkiye’deki ünlü temsilcisi Bedük, Yaşar Üniversitesi Medya Topluluğu’nun konuğu oldu. Popüler olma kaygısı taşımadan yalnızca kendi sevdiği müziği yaparak ilerlemeye çalıştığını anlatan sanatçı 2014 yılında Grammy’de 7 dalda aday adayı olan albümü Overload’ın Türkiye’den ilgi göremeyerek batma noktasına geldiğini anlattı. Pek çok sanatçının aksine sosyal medyadan nefret ettiğini belirten Bedük, “Twitter, Facebook gibi sosyal medya hesapları içeriğin hiçe sayıldığı, yalnızca tıklanmanın, beğenilmenin ve hit olmanın önem verildiği mecralar haline geldi. Sosyal medyanın gençliğe zarar verdiğini düşünüyorum” dedi.

beduk (3) (Medium)

KENDİ MÜZİK ŞİRKETİMİ KURMAK ZORUNDA KALDIM

Yaşarlı öğrencilerle Selçuk Yaşar Kampüsü’nde bir araya gelen Bedük, 2004 yılında başladığı müzik hayatına bugün nasıl geldiğini anlattı. MTV Avrupa Müzik Ödülleri’ne iki kez aday gösterilen, ulusal ve uluslararası pek çok müzik ödülünün sahibi olan sanatçı, sevdiği müzik tarzında albüm çıkarmasına yapımcıların yanaşmadığını bu nedenle kendi müzik şirketini kurmak zorunda kaldığını söyledi. Bedük, “Başta kendi müziğimi yapmaya çalıştığımda kimse seni anlamaz dediler. Bence yaptığın müzik bir bakıma kişiliğini tanımlamak anlamına geliyor. Bu yüzden altını doldurabileceğin, kendinden emin olduğun ve bu benim diyebileceğin bir müzik yapmalısın. Bu yüzden ben de kendi müziğimi yapmaya karar verdim. Sevdiğim müzik tarzında hiç kimsenin bana albüm yapmayacağını anladığım noktada ise kendi müzik şirketimi kurdum” dedi.

beduk (4) (Medium)

SOSYAL MEDYA İÇERİĞİN ÖNEMİNİ YOK ETTİ

‘Ful’ albümü Facebook’ta en başarılı projeler arasına giren ve kampanya süresince 1 milyon 250 bin kez dinlenme oranına erişmesine rağmen sosyal medyaya olan bakış açısını net bir şekilde öğrencilerle paylaşan Bedük, “Twitter, Facebook gibi hesapların medya olarak bakılmasına karşıyım. Bunlar daha çok insanları yalnızca kafa sayısı yerine koyan, tıklanmanın, beğenilmenin ve hit olmanın önem verildiği mecralar haline geldi. Yani içeriğin hiçbir önemi kalmadı. İçerik yaratmayı seven bir adam olarak sosyal medyadan nefret ediyorum. İçerik olmadığı halde milyonlarca kez tıklanmak veya beğeni almak değerliymiş gibi algılanıyor. Bunların değerli gibi gösterilmesi gençliğe de zarar veriyor. Sosyal medyada kaç kişiden beğeni alındığı, kaç kişinin tıkladığı gibi seçenekler ortadan kalkarsa çok daha sağlıklı bir yer haline gelebilir.” diye konuştu.