Konut alımında sanal gerçeklik dönemi
5 Haziran 2017Paylaş

Konut alımında sanal gerçeklik dönemi

Yaşar Üniversitesi öğrencileri sanal gerçeklik teknolojisini konut sektöründe kullanmak için bir ürün geliştirdi

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi her geçen gün hayatımıza daha fazla giriyor. Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencileri Yağız Türk ve Ulaş Coşkun da oyundan spora, eğitimden sanata kadar çeşitli alanlarda uygulanan sanal gerçeklik teknolojisini konut sektöründe kullanmak için bir ürün geliştirdi. Yaşar Üniversiteli gençlerin, sanal gerçeklik, oyun motoru ve üç boyutlu modelleme teknolojisini kullanarak geliştirdiği proje sayesinde, hayallerinizi süsleyen evi maketten bakarak almak yerine VR gözlüğü ve kumandası ile içinde gezip mobilyasından mutfak çekmecelerine kadar beğendiğiniz şekilde dekore edebiliyorsunuz.

EVLERE 3 BOYUTLU GEZİ

İnternet teknolojilerinin gelişmesi, akıllı telefonların yaygınlaşması sanal gerçeklik gibi teknolojileri firmalar için birer pazarlama fırsatına çevirdi. Kullanım alanı hızla artan sanal gerçeklik teknolojisi üzerine çalışan Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencileri Yağız Türk ve Ulaş Çoşkun, konut almayı ve satmayı hedefleyenlerin alışkanlıklarını değiştirecek bir ürün geliştirdi. Yrd. Doç. İsmail Okay danışmanlığında hazırladıkları projeyi anlatan Türk ve Coşkun, “Konut almayı düşünen bir kişi, inşaat aşamasında ya maket üzerinden ya da satışı yapan firmaların tamamladığı örnek daireyi fiziksel olarak gezerek karar vermek zorunda kalıyor. Biz de yaptığımız sanal gerçeklik projesinde, dijital görselleştirme tekniklerinden biri olan oyun motoru yazılımlarını ve 3 boyutlu modelleme teknolojilerini kullanıp kendi içinde gerçek fiziksel dünyanın kurallarını simüle eden bir yazılım geliştirdik. Yazılımımızı kullananlar, konut almayı hedeflediği projenin sanal gerçeklik uygulaması ile projenin dışını ve istediği daire tipinin içerisini gezebildiği gibi dışarıdan isteği katın manzarasını da gözlemleyebilecek. Basit bir VR gözlüğünü takıp kumandasını kullanarak, satın almak istedikleri evi gezmenin yanı sıra istedikleri gibi dekore edebilecek, daire içindeki dolaplar, çekmeceler, kapılar, duvarlar, yer döşemeleri gibi birçok detaya da anında müdahale ederek kendileri karar verebilecek” dedi.

GERÇEĞE YAKIN DENEYİM

Konut projesinin küçültülmüş hali olan maketten tanıtım yapmak yerine, konutu alacak kişilere gerçeğe yakın bir deneyim yaşatmak için bu ürünü tasarladıklarını belirten öğrenciler, “Bu yazılım sadece konut projelerinde değil, evini yenilemek veya dekore etmek isteyenler için de tasarlandı. Bir odaya çeşitli mobilya veya ev eşyaları nasıl yerleştireceğinizden mutfağınızdaki dolap ve çekmecelerin nasıl görüneceğine kadar ürünü satın almadan veya mağazaya gitmeye gerek kalmadan görebileceksiniz. Böylece, müşteri satın almak için en doğru tercihi yapıp kararını kolaylıkla verebilecek. Kullanım alanları, yapılacak küçük değişikliklerle daha da artabilir” diye konuştu.