Yaşar Üniversitesinin sosyal medya başarısı

Yaşar Üniversitesi, Türkiye’nin sosyal medyayı en iyi kullanan 54. markası oldu

Yaşar Üniversitesi, SocialBrands’in, Türkiye’deki markalara ait 33 binden fazla sosyal medya hesabını mercek altına alarak Kasım döneminde en yüksek performans gösterenleri belirlediği “En iyi 100 marka” listesinde, birçok ünlü markayı geride bırakarak 54. oldu. Üniversite, ayrıca, sosyal medya analiz platformu BoomSocial verileri ile 100’den fazla sektörde yer alan hesaplar incelenerek hazırlanan listede, Türkiye’nin en başarılı üniversitesi oldu.

Markaların 1-30 Kasım dönemindeki performansını değerlendiren SocialBrands verilerine göre, Yaşar Üniversitesi, hayran sayısı artışı ve kullanıcı etkileşiminde gösterdiği yüksek performans ile bu ayın en başarılı sosyal medya yönetimini gösteren üniversitesi oldu. 100’den fazla sektörde yer alan Twitter, Facebook ve Instagram’da 33 binden fazla sosyal medya hesabı incelenerek oluşturulan “En iyi 100 marka” listesine girmeyi başaran Yaşar Üniversitesi, 2018 yılında 10 ay boyunca bu listede kalarak istikrarını sürdürdü. Yaşar Üniversitesinin yanı sıra ODTÜ, İTÜ, Boğaziçi, Hacettepe, Bilkent, Koç, Anadolu, Maltepe ve Atatürk üniversiteleri, ilk 100’de yer alan diğer üniversiteler oldu.

MARKALARIN SOSYAL MEDYA PERFORMANSI

SocialBrands, markaların sosyal medya performansını tamamen tarafsız ve objektif şekilde ölçümleyen bir puanlama platformu. BoomSocial verilerini ve BoomSonar teknolojilerini kullanan SocialBrands, markalar için en popüler sosyal medya kanalları olan Facebook, Twitter ve Instagram’da yer alan 33 binden fazla marka hesabını inceliyor. Aralık SocialBrands’de, Facebook’ta 13 bin 6 sayfaya ait 500 bin 440 ileti, Twitter’da 9 bin 867 hesabın paylaştığı 840 bin 305 Tweet, Instagram’da ise 10 bin 566 hesabın paylaştığı 251 bin 299 ileti olmak üzere; toplamda 33 bin 439 farklı sosyal medya hesabı tarafından paylaşılan 1 milyon 592 bin 44 içerik istatistiksel olarak incelendi.

YOĞUN SOSYAL ETKİLEŞİM

İncelenen 1 milyon 592 bin Facebook, Twitter ve Instagram iletisi, Türkiye’de sosyal medyanın popülerliğini gözler önüne serdi. 33 bin marka tarafından paylaşılan bu iletilerin ay boyunca aldığı beğeni, yorum, paylaşım, Retweet gibi etkileşimlerin toplam sayısı ise 935 milyondan fazla oldu.

İncelemede tüm hesaplar ve sayfalar için hayran sayısı, hayran artışı, sayfa yapısı, sayfa bilgileri, ay boyunca paylaştığı tüm iletiler, ileti türleri, paylaşılan iletilere gelen beğeni, yorum, paylaşım ve Retweetler, ileti başı etkileşim oranı, hashtag ve mention kullanımı, bulunduğu sektördeki karşılaştırmalı durumu gibi onlarca farklı herkese açık performans verisi derleniyor. Elde edilen tüm veriler, istatistiksel olarak işlenerek, sayfanın hayran sayısı ve etkileşim oranı, farklı ileti türlerinin aldığı etkileşim oranları, sayfa bilgilerinin kullanımı, hashtag ve mention gibi kanala özel anahtar araçların kullanımı gibi birçok bileşenin sayfa başarısındaki etkileri belirleniyor. Tüm bu kriterler kanal geneli ve sektör özelinde, yine istatistiksel olarak belirlenen katsayılar kullanarak puanlandırılıyor ve tüm markaların karşılaştırılabileceği bir skor hazırlanıyor. Markalar bu skorlara göre sıralanıyor.  

Sosyal Medya Sorumlusu Seçkin Özdemir de “Yaşar Üniversitesi içerisindeki ekipler arası başarılı iletişim sayesinde; gerçek zamanlı ve etkileşimi yüksek bir sosyal medya yönetimi anlayışımız var. Bugün sayfalarımızda, 7’den 77’ye birçok sosyal medya kullanıcısına hitap edecek bilgilendirici içeriklere sahibiz. Bunun yanı sıra kullanıcıların, asıl misyonumuz olan kurumumuz hakkında istenen bilgilere ulaşabilecekleri ya da bilgi talep etmeleri halinde anında yanıt alabilecekleri bir sistemimiz mevcut” dedi.