Türk sanatçıya ABD’den davet

Sanatçı ve akademisyen Yaşar Üniversitesi Sanatta Yeterlilik Öğrencisi Ozan Atalan, Amerikan Türk Cemiyeti’nin (The American Turkish Society) desteğiyle New York’taki School of Visual Art’ın davetli misafir sanatçısı olmaya hak kazandı. School of Visual Art, her yıl bir Türk sanatçıyı öğrenim ücreti muafiyetinden faydalanması için ödüllendiriyor ve Amerikan Türk Cemiyeti, sanatçının vize, seyahat, barınma, yaşam masraflarının yanı sıra programa katılmak için gereken fonları sağlıyor.

Çalışmaları İstanbul Bienali’nin de aralarında bulunduğu dünyanın dört bir yanındaki saygın mekanlarda sergilenen, bugüne kadar birçok uluslararası ödül kazanan Yaşar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sanatta Yeterlilik Öğrencisi Ozan Atalan, başarılarına bir yenisini daha ekledi. Eserlerinde yabancılaşma ekseninde insan – doğa ilişkisini farklı bakış açısıyla ele alan Atalan, New York’taki dünyaca ünlü School of Visual Art’ın davetli misafir sanatçı programına kabul edildi.

Ozan Atalan, Amerikan Türk Cemiyeti’nin seçimiyle ödül sahibi olarak bu programda yer alacak. Cemiyet, sanatçının seyahat, barınma, yaşam masraflarının yanı sıra programa katılmak için gereken fonları da sağlıyor. Atalan, önümüzdeki Temmuz’da başlayacak sanat ve fikirlerin kesişimini hedefleyen hem ortama özgü hem de platformlar arası üretim modlarında çalışan sanatçılar için tasarlanan programda sanat üretimine devam edecek.

MANDA YETİŞTİRİCİLİĞİNİN BİTİŞİ SİMGELEDİ

Önce hukuk eğitimi alıp mezun olan ardından da Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde heykel öğrenimini tamamlayan Ozan Atalan, burslu olarak New York’taki Syracuse Üniversitesi’nde yüksek lisans çalışmalarını tamamladı.

Monokrom. İstanbul’daki manda yaşam alanlarının yok olmasından yola çıkarken sanatçının yerleştirme eserinde, belgesel nitelikli bir video, mandaların yaşam alanlarını ve inşaat çılgınlığının bu alanları nasıl yok ettiği gösterilmişti.

2016’da Türkiye’ye dönen Atalan, o dönemden bu yana sanatsal çalışmalarını ulusal ve uluslararası sergi, etkinlik ve rezidanslar ile sürdürmekte ve akademisyenlik yapmakta. 2018 yılından beri Yaşar Üniversitesi Sanatta Yeterlik öğrencisi olan Atalan, 16’ncı İstanbul Bienal’ine manda yetiştiriciliğinin bitişini simgeleyen eseri ile katılmıştı. Monokrom adlı yerleştirme, İstanbul’daki manda yaşam alanlarının yok olmasından yola çıkarken yerleştirmede, belgesel nitelikli bir video, mandaların yaşam alanlarını ve inşaat çılgınlığının bu alanları nasıl yok ettiği gösterilmişti. Aynı odada bulunan heykel bileşeninde, toprak üzerine dökülmüş beton platform üzerinde gerçek bir manda iskeleti yer almıştı.