Üniversitelilere Google Adwords Eğitimi
20 Aralık 2017
haber (1748 haber)
Paylaş

Üniversitelilere Google Adwords Eğitimi

Yaşar Üniversitesi, Google Partner Ajansı Profaj işbirliğiyle Google AdWords ve dijital pazarlama eğitim semineri düzenledi. Bu alanda uzman isimlerin verdiği eğitimlerin ardından, 120 Yaşar Üniversiteli öğrenciye, dijital reklam pazarı ve Google reklamları konusunda sertifika verildi.

Yaşar Üniversitesi Kariyer ve Mezunlar Merkezi, bu alanda pazar lideri olan Google’ın, Partner Ajansı Profaj işbirliğinde öğrencilere yönelik, dijital reklam pazarı ve Google reklamları konusunda eğitim düzenledi. Selçuk Yaşar Kampüsünde gerçekleştirilen eğitimde konuşan Profaj Kurucu Ortağı Aylin Bengi, dijitalleşen dünyayla birlikte reklamcılık ve marka pazarlama anlayışının değiştiğini aktardı.

REKLAMLARIN ŞEKLİ DEĞİŞTİ

Dijital reklam alanının Türkiye’de bu yılın 6 aylık döneminde 1 milyar 63 milyon liralık hacme ulaştığını belirten Profaj Kurucu Ortağı Aylin Bengi, “Reklamların şekli de internet ile birlikte değişti. Eskiden radyo vardı, sonra TV yükseldi. Şimdi ise dijital bir dönüşümün içindeyiz. Artık bilgiye her an ulaşabilen, sabırsızlıkla bir sonuç arayan bir nüfus var. 20 yaşından küçük olan herkes internetin içinde doğdu” diyerek artık internet reklamlarını kullanmanın işletmeler için kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Profaj Kurucu Ortağı Aylin Bengi

TÜRKİYE’DE DİJİTAL REKLAM PAZARI 1,8 MİLYAR TL’YE ULAŞTI

Türkiye’de, 2017 yılının ilk 6 ayında 2016’nın aynı dönemine oranla yüzde 14,6 oranında artarak 1 milyar 63 milyon liralık hacme ulaşan dijital reklam alanı, ciddi bir pazar olarak büyümesini sürdürüyor. Dijital reklamlar arasında arama motoru reklam yatırımlarının büyüklüğü ise 387 milyon lira. Avrupa’da ise 2016’da dijital reklam yatırımları 41,8 milyar Euro’ya ulaştı ve pazardaki en önemli reklam aracı olma konumunu güçlendirdi. Arama motoru reklam yatırımları da yılı 19,1 milyar Euro ile tamamlandı ve böylece en büyük online reklam formatı olma özelliğini devam ettirdi. Türkiye de 2016’da dijital reklamlar, 1 milyar 872 milyon lirayı geçerken bunun içinde arama motoru reklam yatırımlarının büyüklüğü 706,6 milyon lira oldu. Dünyada dijital reklam yatırımlarının 2021’de toplamın yüzde 50’sine ulaşacağını öngörülüyor. 2022’de ülkemizde reklam pazarında dijitalin birinci sıraya yerleşeceği öngörülüyor.

48 MİLYON İNTERNET KULLANICIMIZ VAR

Bengi, “Dijital reklamcılık, tüketici davranışlarına paralel olarak artıyor. Ülkemizin nüfusu oldukça genç, bu yüzden internet kullanımımız da oldukça fazla. Mobil ise hayatımızın değişmez parçası onunla yatıp onunla kalkıyoruz. Bu kadar kullanılan bir alanda o alanı kullanan kişilere ulaşmak çok değerli. Google ise dijital reklamcılık pastasında en büyük paya sahip. Google reklamları Türkiye’nin internet kullanan nüfusun yüzde 98’ni erişebiliyor. Ülkemizde 48 milyonunun internet kullanıcısı olduğunu biliyoruz. Bu durumda Google reklamları ülkemizde 47 milyon kişiye ulaşıyor. Bu yüzden bu mecrayı iyi bilen her zaman bir adım öne geçecek. O yüzden Google reklamcılığını bilmek dijital reklamcılık için çok iyi bir başlangıç” dedi.

DOĞRU KİŞİYE, DOĞRU REKLAMI GÖSTEREN OYUNU KAZANIYOR

Dijital dünyanın, özellikle KOBİ’lere bu dönüşümün içinde internet reklamlarını kullanarak doğru zamanda, doğru kişilere, doğru reklam göstererek büyüyebilme fırsatı sunduğunu aktaran Bengi, “İnternet reklamları, düşük bütçeli firmaların da reklam vermesini sağlıyor. İnternet reklamları, akıllı hedeflemelerle sadece ilgili kitleye gösterilebildiği için yatırım getirisi yüksek ve verimli. Küçük bir işletme, çok küçük bütçelerle bile kolaylıkla reklam verip olumlu dönüşler alabiliyor. Bir KOBİ, doğru strateji ile ihracat yapabilir hale geliyor. ‘Ben herkese satarım, herkes benim hedef kitlem’ anlayışı artık büyüme sağlamıyor. ‘Reklamlarımı sadece, İzmir’de oturan, 35 yaş üstü kadınlar makyaj malzemesi aradıysa ve o anda yemek tarifi ile ilgili internet sitelerinde geziyorsa görsün’ diyebiliyorsunuz. Hatta bir hediyelik eşya satıcısı ‘30 gün içinde doğum günü olan kadınların yakın arkadaşları reklam görsün’ diyebiliyor. Bu işletmeler için de inanılmaz bir verimlilik sağlıyor. Doğru kişiye, doğru reklamı gösteren oyunu kazanıyor” diye konuştu.

Yaşar Üniversitesi Kariyer ve Mezunlar Merkezi Müdürü Dr. Senem Yılmaz

“DİJİTAL, YAŞAMIMIZIN HER ALANINDA”

Kariyer ve Mezunlar Merkezi Müdürü Dr. Senem Yılmaz ise her alanda bilgili ve donanımlı öğrenciler yetiştirmek için çalıştıklarını belirterek, “Dijital dünya yaşamımızın her alanında. Pazarlamadan hayatımızı kolaylaştıran ürünlere kadar birçok mecrada da yaygınlaşmaya devam ediyor. Dijital dünyanın önemi her geçen gün katlanarak artacak. Bu nedenle, öğrencilerimizin dijital reklamcılığı, markalarını doğru reklam stratejileriyle nasıl büyütebileceklerini öğrenmeleri için ve mezun olduklarında bu alana hazırlıklı olmaları  amacıyla bu eğitim düzenledik” dedi.

Haber ve fotoğraflar: Merve Kumsar-Medya İlişkileri Kısmi Zamanlı Öğrencisi