Reklamı tüketici belirleyecek

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde 2 yıldır bekleyen izinsiz e-posta ve SMS gönderimini kısıtlayan yasa, kabul edildi. Yeni yasayı fırsata çeviren Yaşar Üniversitesi öğrencisi genç girişimciler, “kullanıcıya özel indirim haber sistemi” mobil uygulama projesi geliştirip patentini almak için başvurdu. Endüstri Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencisi Hanifi Özmenlikan, katıldıkları üniversite patentleri yarışmasında, projeleriyle iş dünyasından büyük ilgi gördüklerini, teknoparklardan da davet aldıklarını kaydetti.

YSR Patent (3)
Yaşar Üniversitesi Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Merkezi (YAGEM) Proje Uzmanı Fatma Hacıoğlu ile Endüstri Mühendisliği öğrencisi Hanifi Özmenlikan, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girecek izinsiz mesaj gönderimi yasağını fırsata çevirip alternatif bir proje geliştirdi.

YAGEM desteğiyle patent almak için başvuran iki genç, projelerini şöyle anlattı:

REKLAMI  TÜKETİCİ BELİRLEYECEK

“Yasayla artık firmalar müşterilerine izinleri dışında reklam mesajı gönderemeyecek. Geliştirdiğimiz sistemle, müşteriler firmaların hangi konularda kendileriyle iletişime geçeceklerine kendileri karar verebilecek. Bu noktada hayata geçirdiğimiz mobil uygulama sayesinde, firmanın müşteri ilişkilerine yeni bir soluk getirmeyi hedefliyoruz. Şu an prototip geliştirme aşamasındayız ve konuyu literatüre taşıma adına TÜBİTAK projesi de hazırlıyoruz. Örneğin, bir mağazada beğendiği ürünü telefonuna bizim sistemimizle tanımlayan müşteri, o ürün indirime girdiğinde otomatikman haberdar olacak. Böylece kişi, ancak isteği ürünlerle ilgili mesaj alacak. 1Mayıs’ta yürürlüğe girecek yeni yasayla zaten istenmeyen mesajlar önlenmiş olacak ve uymayanlar bin ile 5 bin TL ceza ödemek zorunda kalacak. Projemiz, tüketicilerin yalnızca kendi istedikleri yerden gelen mesajları kabul etmelerine yönelik”

Şimdiden projelerine yoğun ilgi olduğunu ifade eden Hanif Özmenlikan, “Katıldığımız üniversite patentleri yarışmasında, sektörün ileri gelen işadamlarından büyük ilgi gördük, teknoparklardan davet aldık. Online alışveriş yapanların oranının ülkemizde yüzde 30.8’e ulaştığı ve gelişmiş ülkelerde bu oranın yüzde 70 olduğu düşünüldüğünde, uygulamamamızın ulaşabileceği potansiyel de ortaya çıkıyor. Hem online hem normal alışverişlerde kullanılabilecek. Yakın zamanda bunun bir işe dönüşebileceğini ve ilgi göreceğini düşünüyoruz. Hem vatandaşın hem de ürünlerini satmak isteyenlerin işine yarayacak” diye konuştu.

YSR Patent (1)

YAGEM Koordinatörü Selçuk Karaata ise öğrencilere daha mezun olmadan proje kültürünün aşılanmasında yardımcı olduklarını, geliştirdikleri proje ve iş fikirleri için de patent almaları için destek sağladıklarını kaydetti. Karaata, “Öğrencilere öncelikli olarak, olaylara sistemli bakma, Ar-Ge’yi bir harcama değil, yatırım olarak görmeyi öğretmeye çalışıyoruz. İnovasyona dayalı girişimcilik kültürünün oluşmasında köprü olmak istiyoruz. Mentor ve iş melekleri ağlarına ulaşmalarına destek olmaya gayret ediyoruz. İşbirliği kültürünü benimsetmeyi, disiplinlerarası çalışmanın önceliğini hatırlatmaya çalışıyoruz. Daha mezun olmadan kendi işlerini kurmalarını hedefliyoruz” dedi.