İZMİR’İN ULUSLARARASI TANITIMINA BÜYÜK KATKI…

YAŞAR’IN KÜLTÜR ELÇİLERİ…

 Yaşar Üniversitesi koordinasyonunda gerçekleştirilen “Avrupa Perspektifinden Sanatta Kültürel Kodlar” isimli projeyle farklı kültürlere sahip öğrenciler İzmir’i tanıdı. Proje kapsamında kentin kültürel mirasını keşfeden Türk ve Avrupalı öğrenciler projelerine İzmir halkını da dahil ettiler.

Farklı kültürlere farklı bakış açıları

Erasmus Yoğun Programlar’dan hibe desteği almaya hak kazanan “Avrupa Perspektifinden Sanatta Kültürel Kodlar” projesi tamamlandı. Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Kahyaoğlu koordinatörlüğündü gerçekleştirilen projede İzmir’den, Finlandiya’dan ve Portekiz’den 27 öğrenci görev aldı. İki hafta süren proje kapsamında sanat, kültür, tasarım ve yeni medya uygulamaları üzerine teorik derslerin yanı sıra pratik uygulama atölyeleri gerçekleştirildi. Projeyle Bornova Kent Müzesi, Efes gibi İzmir’in kültürel mirasını yakından tanıma fırsatı yakalayan öğrenciler İzmir halkının farklı kültürlere karşı bakış açısını konu alan bir video çekimi de gerçekleştirdiler. Projenin başarıyla sonuçlandığını ifade eden Yrd. Doç. Dr. Mehmet Kahyaoğlu her öğrencinin kültürel konulara bakışta değişik açılar kazandığını söyledi.

Sanat-1

Kahve falı kısa filme konu oldu, her kültürün masal kahramanı yeniden yorumlandı

 Türk ve yabancı öğrenciler proje kapsamında sıra dışı şu çalışmalara imza attılar:

-Kahve falı üzerinden katılımcı ülkelere dair simgelerin video ve animasyonla işlendiği kısa film çekildi.

-Katılımcı ülkelerden öğrenciler kendi kültürlerine ait birer masal kahramanı seçerek yeniden bir öykü oluşturdular. Daha sonra bunları grafik karakterlere dönüştürerek resimli bir öykü kitabı oluşturuldu.

-Katılımcı ülkelere ait karakteristik görsellerin yer aldığı fotoğraflar İzmir sokaklarında 50’den fazla kişiyle paylaşıldı ve onların bu fotoğraflara gösterdikleri tepkiler videoya alındı.

-Öğrenciler katılımcı ülkelerin geleneksel müziklerini farklı insanlara dinleterek tepkilerini video ile kayıt ederek oluşturdukları bu web sayfasında bu tepkileri videolarla paylaştılar.