TÜHİD Başkanı Fügen Toksü, Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine deneyimlerini ve sektörde başarılı olmanın sırlarını anlattı. Toksü, CEO’ların iletişim süreçlerini halkla ilişkiler mezunlarının yöneteceğini söyledi.
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı (TÜHİD) Fügen Toksü, Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine deneyimlerini ve sektörde başarılı olmanın sırlarını “Kuruluşların Gelecek Tasarımında Halkla İlişkiler” konferansında anlattı. Selçuk Yaşar Kampüsü’nde gerçekleşen etkinliğe çok sayıda öğrencinin yanı sıra sektör temsilcileri de katıldı.
CEO’ların iletişim sürecini yöneteceksiniz
Dünyanın önde gelen CEO’larının zamanlarının büyük bölümünü, iç yönetim, ihracat, kalite yönetimi gibi konularına harcadığını kaydeden Toksü, “CEO’lar zamanlarının çoğunu bunlara ayırıyorsa yüzde 30’unu da iletişime ayırıyorlar. Türkiye’de yaptığımız bir araştırmada bunu saptadık. Siz de halkla ilişkiler bölümünden mezun olduğunuzda CEO’ların böyle yüksek dilimli bir iletişim sürecini yöneteceksiniz” diye konuştu
Kriz, gelmeden sinyal verir
Krizin sinyaller ile geldiğini kaydeden Toksü, “Kriz gelmeden önce sinyalleri hissetmek çok önemli. Krizi önlemediğiniz zaman, onu fark edemediğiniz zaman, kamuoyuna daha çabuk yayılıyor. Çalışanlarda moral bozukluğuna yol açıyor. Kriz çıktığı anda bunun sosyal medyada yönetilmesi de hayati bir önem taşıyor. Sosyal medyada bunu yönetmek için iletişimi iyi bilmek gerek. Kriz nedeni ile yüzde 1 itibar kaybı, hisse senetlerinin yüzde 1 düşmesine neden olur” dedi.
Halkla ilişkiler sektörü sürekli gelişiyor
Dünyanın ve iş yönetim süreçlerinin son 20 yılda büyük değişim gösterdiğini kaydeden Toksü, “Yenilenen süreçler ve teknolojiler nedeni ile kendinizi geliştirmek zorundasınız. Halkla ilişkiler sektörü asla durağan bir sektör değildir. Bütün gelişimlere açık olmalısınız” dedi.
Haber ve Fotoğraflar : Uğur Şahin Umman- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
no images were found