Duayen isimden halkla ilişkilerin altın kuralları

Türkiye’nin önde gelen halkla ilişkiler uzmanlarından Necla Zarakol, Yaşarlı öğrencilerle buluştu. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından gerçekleştirilen söyleşide usta iletişimci halkla ilişkilerin altın kurallarını öğrencilerle paylaştı.

 

zarakol (2)

İŞ MERAKLI OLMAKTA!

Bugüne kadar pek çok parti, sivil toplum örgütü ve büyük şirketlerin iletişim ve stratejik planlamasını gerçekleştiren Necla Zarakol, halkla ilişkiler sektörüne girmek isteyen gençlere önemli tavsiyelerde bulundu. Zarakol İletişim Ajans Başkanı, “İşimiz zor çünkü işimiz insanları memnun etmek. Ben bu sahada 40’ıncı yılımı doldurdum. Kaç kişi memnun kalmıştır, bunları da yaptığımız işlerden görebiliyoruz. Sizler de ilk başladığınızda diğer çalışanlardan çok daha fazla yorulacaksınız. Bu iş fikir satma işi. Çok okumalı, sürekli gazete ve dergi karıştırmalısınız. Diğer çalışanlardan mutlaka farklı bir özelliğiniz olmalı. Meraklı olmalısınız. Ben, merak duygusu olmayan birisini asla işe almam. Bütün iş alımlarına da şirketimde ben bakarım. Çünkü çalışanlarım ne kadar kaliteli ve meraklı olurlarsa, müşteriyi memnun etme şansımız o kadar yükselir ve istediğimiz kitleye çok daha rahat sesimizi duyurabiliriz” dedi.

Doç.Dr. Ferah Onat-Necla Zarakol
Doç.Dr. Ferah Onat-Necla Zarakol

SAKİN OLAN KAZANIR

Mesleğin altın kurallarını Yaşarlı öğrencilerle paylaşan Zarakol şöyle devam etti:

“Bu işin altın kuralı ‘iyi soru sormaktır’. İyi soru sormayı bilmeyen birisi bu işi yapamaz. Kriz anında soğukkanlı ve seri olmayı başarmalısınız. Çünkü kriz anında siz paniklerseniz daha büyük krizlere neden olursunuz. Unutmamalısınız ki bir kriz yönetiminde bilmeniz gereken, krizi birden çözümleyip bitiremezsiniz. Frenleyerek, yavaş ve sakin adımlarla bitirebilirsiniz. Sizler bilgi toplumunun mühendislerisiniz. Başarı olmanızın tek anahtarı unutmayınız ki okumak ve zihinleri aydınlatmaktır.”

NECLA ZARAKOL KİMDİR

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-Televizyon Haberciliği Bölümünden mezun olduktan sonra 11 yıl TRT Haber Merkezi’nde çeşitli görevlerde bulundu. 1981 yılında yazılı basına geçti ve dönemin yeni gazetesi Güneş’in, Ankara ve İstanbul bürolarında kıdemli muhabir olarak görev yaptı. 1985 yılında gazeteciliği bırakarak bir holdingin halkla ilişkiler müdürlüğünü üstlendi. 5 yıl boyunca holding ve şirketlerin iletişim etkinliklerini planlayıp yönetti.

1991-92 yıllarında Türkiye’nin en büyük reklam şirketlerinden RPM-Radar’da PR direktörü olarak görev yaptı ve TÜSİAD’ın resmi yayın organı Görüş Dergisi’ni hazırlamaya başladı. 92 yılı sonunda kendi işini kurdu ve dergiyi de 2004 yılı sonuna kadar 12 yıl boyunca aralıksız yayınladı.

Necla Zarakol’un kurduğu Zarakol İletişim Hizmetleri A.Ş. 20 yıldır Türkiye’nin önde gelen şirketlerine iletişim danışmanlığı hizmeti veriyor ve kendisi de bir çok STK ile yönetimlerinde yer alarak, ya da gönüllü danışmanlık yaparak iletişim sektöründeki 40 yılı aşan bilgi ve tecrübe birikimini paylaşıyor.

HABER: Nilay Güven – Yaşar Üniversitesi MYO Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğrencisi

FOTOĞRAF : Doğancan ÇÖMLEKÇİ/ Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğrencisi