Bu kampanya 100’leri güldürecek
25 Aralık 2015Paylaş

Bu kampanya 100’leri güldürecek

Kanserli çocuklara moral hediyeleri

Yaşar Üniversitesi öğrencisi bir grup duyarlı genç, sosyal sorumluluk dersi kapsamında Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV)  işbirliğiyle “100’leri Güldürün” isimli bir proje gerçekleştirdi. Gönüllü 20 genç, İzmir’deki 4 hastanenin onkoloji servisinde tedavi gören çocuklara moral ve destek vermek amacıyla düzenledikleri yılbaşı hediyesi kampanyasıyla, oyuncaklar, kıyafetler, hijyen setleri ile kitap topladı.

YSR 100'leri guldur (3)

Yaşar Üniversitesi sosyal sorumluluk bilincini artırmak için hangi bölümde olursa olsun her öğrencisinin “sosyal sorumluluk dersi”ni almasını zorunlu kılarak bir proje geliştirip topluma faydalı işler yapmasını destekliyor. Bu ders kapsamında çeşitli bölümlerden ve sınıflardan 20 öğrenci, KAÇUV işbirliğiyle “100’leri Güldürün” isimli bir proje geliştirdi. Öğrenciler, Tepecik Eğitim ve Araştırma, Behçet Uz, Dokuz Eylül Üniversitesi ve Ege Üniversitesi hastanelerinin onkoloji servisinde tedavi gören çocuklara moral ve destek vermek amacıyla 3 hafta boyunca yılbaşı hediyeleri topladı. Hiç kullanılmamış olmak koşuluyla oyuncaklar, kıyafetler, hijyen setleri, okuma ve boyama kitapları toplandı. 100 çocuğa ulaşmayı hedefleyen projeye ilgi yoğun olunca sayı ulaşılabilecek çocuk sayısı 120’yi aştı.

Basic RGB

ŞİDDETE ÖZENDİREN OYUNCAKLAR KABUL EDİLMEDİ

Projede, şiddet içerikli ya da şiddete özendiren oyuncaklar kabul edilmedi. Topladıkları malzemeleri tek tek paketleyen öğrenciler, üzerlerine kartlar yazıp çocukların yaş gruplarını da dikkate alarak hediyelerini hastane sorumlularına teslim edecek.

ERKEN ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERİNE DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİLER

Projenin öncülerinden Film Tasarımı Bölümü öğrencisi Dila Bozkaya ve İşletme Bölümü öğrencisi Abdullah Karagöz, amaçlarının aynı zamanda erken çocukluk çağı kanserine dikkat çekmek olduğunu kaydetti. Bozkaya ve Karagöz, “Her yıl 1 milyon çocuktan 120’sinde kanser gelişmekte. Çocukluk çağı kanserleri en sık ilk 5 yaşta ve 10-15 yaş döneminde ortaya çıkıyor. Biz de buna dikkat çekmek ve 100 çocuğu sevindirmek istedik. Ancak kampanyamıza ilgi yoğun oldu ve hedeflediğimiz sayıyı aştık bu da bizi ayrıca mutlu etti” diye konuştu.