Kanser olmamak için bağırsağınıza iyi bakın
7 Kasım 2016 Paylaş

Kanser olmamak için bağırsağınıza iyi bakın

Sağlığımızı tehdit eden pek çok hastalık bağırsakta başlıyor.İyi bağırsak bakterileri ise vücudumuzun bağışıklık sistemini güçlendiriyor. İyi bağırsak bakterilerinin kanser, ishal, idrar yolu iltihapları gibi hastalıkları önleyebileceği gibi anksiyete ve depresyonu azaltabileceğini belirten Yaşar Üniversitesi MYO Gıda Teknolojisi Program Sorumlusu Dr. Ezgi Eylem Fadıloğlu, iyi bir bağırsağa sahip olmak için nasıl beslenmemiz gerektiğini anlattı.

ezgi-eylem-fadiloglu

RAFİNE GIDALARDAN UZAK DURUN

Karbohidrat içeriği yüksek gıdalar ile rafine gıdaların çok tüketilmesinin, çevre kirliliğinin, gereksiz ve fazla antibiyotik kullanımının, stresin bağırsak florasının bozulmasına ve sağlıklı bir bireyde baskın ve çok olan iyi bakterilerin sayısının azalmasına neden olduğunu belirten Dr. Ezgi Fadıloğlu, “Yetişkin bir insan bağırsağında 100 trilyon kadar canlı bakteri ve mantar bulunmaktadır ve bunlar normal bağırsak florasını oluştururlar. Bunların bir kısmı faydalı bir kısmı zararlı bakterilerdir. Sağlıklı bireylerde faydalı bakterilerin sayısı fazladır. Bağırsakta bulunan bakterilerin yüzde 85’i probiyotik dediğimiz iyi bakterilerdir. Bu iyi bakteriler 300 metre kare büyüklüğünde bir yüzey oluşturan bağırsak sümüksü zarını koruyucu bir tabaka şeklinde kaplarlar. İyi bağırsak bakterileri bağışıklık sistemini güçlendirir. B7 (biyotin), B12 ve K vitaminlerini sentezler. Bağırsak duvarını zararlı maddelerden korur ve bağırsak geçirgenliğini azaltır. Kanseri, egzemayı, ishali, idrar yolu iltihaplarını ve kabızlığı önlerler.  Anksiyete ve depresyonu azaltırlar” dedi.

HANGİ GIDALARDA BULUNUYOR

“Bağırsaktaki bakterilerin bozulmuş dengesinin düzenlenmesi ve yararlı bakteri sayısını arttırmak amacı ile probiyotikler kullanılmaktadır” diyen Dr. Fadıloğlu, şu bilgileri verdi:

“Probiyotik kefir, yoğurt, lahana turşusu, şalgam suyu, turşu, nar ekşisi, boza gibi fermente yiyeceklerde bulunur. Sütteki laktozun laktik aside dönüşmesi nedeniyle kefir, laktoz intoleransı olan kişiler tarafından rahatlıkla tüketilebilir. Şalgam suyu, içindeki şalgam, siyah havuç ve pancardan dolayı antioksidan etkiye ve faydalı mikroorganizmalardan dolayı probiyotik etkiye sahiptir.”

PREBİYOTİK GIDALAR DA TÜKETİLMELİ

Bağırsaktaki yararlı mikroorganizmaların çoğalmasını artıran veya aktivitesini uyaran ve insan sağlığını olumlu yönde etkileyen maddelere ise prebiyotik denir. Prebiyotik gıdalar ince bağırsakta hiç sindirime uğramadan direkt kalın bağırsağa geçen yiyeceklerdir. Soğan, sarımsak, kuşkonmaz, pırasa, enginar, karabuğday, nohut, mercimek, muz, elma, çilek, keten tohumu, ceviz, badem gibi çok çeşitli yiyeceklerde bulunurlar. Sağlıklı bir yaşam için beslenmede öncelikle doğal probiyotik ve prebiyotiklere yer verilmeli ve her gün düzenli olarak tüketilmeli, bağırsak florasını bozan sigara gibi zararlı maddelerden uzak durulmalı ve spor yapılmalıdır.”