İzmir turizmini tartıştılar
21 Aralık 2012 Paylaş

İzmir turizmini tartıştılar

İzmir Turizm Stratejisi Çalıştayı’nda konuşan Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. İge Pırnar İzmir’in dünyada yükselen ‘yeni turist’ anlayışına uygun bir kent olduğunu belirterek kentin turizm hedeflerinde önceliğin bu profile verilmesi gerektiğini kaydetti.

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) ile Yaşar Üniversitesi işbirliğiyle Mövenpick Otel’de gerçekleştirilen İzmir Turizm Stratejisi Çalıştayı kamu kurumları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve sektörün önde gelen temsilcilerini bir araya getirdi.

izka

İZKA Planlama Programlama ve Koordinasyon Birim Başkanı Sibel Ersin çalıştay ile elde edilecek verilerin Kalkınma Bakanlığı’nın sektörel yatırım planlarına doğrudan etki yapacağına dikkat çekerek geniş bir katılım ve bilgi paylaşımının İzmir’de turizmin gelişmesine katkı sağlayacağını belirtti.

sibelersin

Kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının kent için karar alma süreçlerinde aktif birer katılımcı olmaları gerektiğini vurgulayan Ersin, “Sektöre dair bilgisi olan herkesi burada görmek sevindirici. İzmir turizminin geleceğine yönelik yapacağımız paylaşım kalkınma ajansı aracılığı ile Kalkınma Bakanlığı’na bir rapor olarak sunulacak. Hem bakanlık hem de sektörü destekleyecek kurumlar fonlarını bu rapora göre yönlendirecek. Yine 2023 yılına kadarki olan mali destek programları yine bu çerçevede belirlenecek” dedi.

YENİ TURİST PROFİLİ

İzmir Turizm Stratejisi Mevcut Durum Analizi ve Stratejik Öncelikler konusunda bilgi veren Yaşar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İge Pırnar turizmin dünya genelinde yükselme eğiliminde olduğunu, İzmir’in bu yükselen grafiğe uygun adımlar atması halinde ciddi bir ivme yakalayacağına dikkat çekti.

Turizmde “yeni turist” adı verilen bir turist profili oluştuğunu belirten Prof. Dr. Pırnar, “Yeni turist dediğimiz bu profil kendi organizasyonunu yapıyor. Daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor. Tatil kararını daha geç veriyor. Sosyal medyayı takip ediyor. Marka bilinci daha yüksek. Çevreye daha duyarlı. Yeni deneyimlere olan ilgi orta segmente de yayılıyor. Sıradan insanlar da hayatlarına seyahat ederek renk katmak istiyorlar. Orijinal zanaat, sanat, kültür, mekan ve hatta deneyim tercihi artıyor. İzmir yaptığımız araştırmaya göre bu profile en uygun kentlerden biri. Buna uygun bir planlama ile farkını ortaya koyabilir” dedi.

igepirnar

Kitle turizmi yerine bireysel seyahatlerin arttığını ve 2020 yılına kadar kültür turizminin, uluslararası turizmden daha fazla büyüme kaydedeceği öngörüsünün bulunduğunu söyleyen Prof. Dr. Pırnar İzmir’in doğru ürün, doğru talep ve doğru bir pazarlama ile başarı sağlayabileceğini sözlerine ekledi.

no images were found