Greenpeace – Yaşar işbirliği

Temiz ve yeşil enerji olarak adlandırılan yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasını amaçlayan Yaşar Üniversitesi öğrencileri, Greenpeace için reklam projeleri geliştirdi.

Temiz ve yeşil enerji olarak adlandırılan yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasını amaçlayan Yaşar Üniversitesi öğrencileri, Greenpeace için reklam projeleri geliştirdi. Greenpeace yetkililerine projelerini sunan öğrenciler, hem yaratıcı hem mizahi sloganlar, internet sitesi, afiş ve reklam filmleriyle nükleer enerjinin alternatifi olan yenilebilir enerji kaynaklarına dikkat çekmeyi amaçladı.

Türkiye’nin cari açığın çok büyük kısmının enerji ithalatından kaynaklanması, alternatif enerji kullanımını zorunlu hale getirdi. Türkiye, artan enerji ihtiyacını karşılamak için yeni arayışlar içine girerken Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, ülkemizde kurulması planlanan nükleer santrallerin alternatifi olabilecek yenilebilir ve temiz enerjiye dikkat çekmek için reklam projeleri hazırladı.

Temiz ve yeşil enerji olarak adlandırılan yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasını amaçlayan Yaşar Üniversitesi öğrencileri, Greenpeace için reklam projeleri geliştirdi.
Temiz ve yeşil enerji olarak adlandırılan yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasını amaçlayan Yaşar Üniversitesi öğrencileri, Greenpeace için reklam projeleri geliştirdi.

VATANDAŞLAR YENİLENEBİLİR ENERJİYİ BİLMİYOR

Yenilenebilir enerji kaynakları konusunda bilinçlendirme ve farkındalık yaratmak için harekete geçtiklerini belirten Yaşarlı öğrenciler, gerçekleştirdikleri anket çalışmalarında vatandaşların yenilenebilir enerjinin içeriği, maliyeti ve ülke ekonomisine katkısı hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını tespit ettiklerini söyledi. Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu, Yrd. Doç. Dr. Ebru Gökaliler ve Araştırma Görevlisi Göker Gülay danışmanlığında hazırlanan; Türkiye’de yenilenebilir enerjiye olumlu bakışı pekiştirmenin temel alındığı projelerde, mizah öğesi kullanılarak hazırlanan “Yeşil Lazım mı Abi”, “Yeşil Artık Yasal” ve “Yeni Nesil Çok Bozuldu” sloganlarıyla nükleer enerjinin yol açabileceği sorunlar ve temiz enerjinin faydaları anlatılmaya çalışıldı.

Çevre konusunda yaptığı çalışmalarla tanınan Greenpeace’in yeni çalışmalarına fikir oluşturmak amacıyla çekilen “Yeşil lazım mı” sloganlı viral reklam filminde ise nükleer atık satmaya çalışan, başarılı olamayınca temiz enerji kaynaklarına yönelen bir kişinin başından geçen öykü anlatıldı. Öğrenciler, “Yeni nesil çok bozuldu” sloganlı kampanya ile de geçmişte yaşanan nükleer kazalarına ve bunların yarattığı sağlık problemlerine dikkat çekmek istedi.

YSR Greenpeace (2)

GREENPEACE’E DESTEK VERMEK İSTEDİK

Türkiye’nin rüzgar, güneş ve jeotermal gibi alternatif enerji kaynaklarını kullanarak enerji ihtiyacını karşılayabileceğine dikkat çekmek istediklerini belirten Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu, “Türkiye sahip olduğu temiz enerji kaynaklarını doğru ve verimli kullanabilirse nükleer santrallerden elde edilebilecek enerjinin çok daha fazlasını çevreye zarar vermeden üretebilir. Güneş enerjisinde rekorlar kıran ve bazı dönemlerde birkaç nükleer santralin üretim potansiyelinden daha fazla enerjiyi bu yolla karşılayan Almanya’nın, bütün yenilenebilir kaynakları dahil edildiğinde üretim kaynaklarının yüzde 25’ini yenilenebilir enerji kaynakları oluşturuyor. Türkiye, Almanya’ya göre, potansiyeli çok daha yüksek bir ülke. Öğrencilerimizle kamuoyunun dikkatini bu konuya çekmek ve bilinçlendirme çalışması yapmak için bu yöntemi izledik” dedi.

YSR Greenpeace (1)

TÜRKİYE’NİN ALTERNATİF ENERJİ POTANSİYELİ:

RÜZGARLA 2 KATINI ÜRETEBİLİRİZ

OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) kaynaklarına göre, Türkiye, yılda tüketilen elektriğin en az iki mislini rüzgardan elde etme potansiyeline sahip. Ancak bu potansiyelin yalnızca yüzde 3’ü değerlendirilmekte. Ayrıca rüzgar türbinleri, fosil yakıt ve nükleer santrallerine kıyasla işletme maliyetinin sıfır olması açısından daha ekonomik bir üretim yapabiliyor.

GÜNEŞİN BÜYÜK GÜCÜ

Güneş enerjisi modüllerinin küçük ölçekli üretimlerde kurulum maliyeti 6 bin – 7 bin 500 Euro civarında, daha büyük megawatt üretimlerde ise 3 bin Euro dolaylarında. Ancak bu sistemden kesintisiz 20 yıl enerji elde edileceği göz önüne alınırsa, maliyetlerin büyük olmadığı görülüyor. Ayrıca güneş enerjisi santralleri, günde 1 kilowatt saat’lik enerji üreten bir santralin tam 5 katı büyüklüğünde enerji üretme potansiyeline sahip.

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAĞI VE ELEKTRİK ÜRETİM POTANSİYELİ

– Jeotermal (31 bin 500 megawatt saat)

– Rüzgar (48 bin megawatt saat)

– Hidrolik (140 bin megawatt saat)